- Od Rektora
- Aktualności
- Historia NWSP
- Władze uczelni
- Pracownicy
- Konferencje
- NWSP w mediach
-
Wydawnictwo NWSP
- Wczesna filozofia grecka...
- Zagadnienia społeczne nr 1 (1) 2014
- O więzi społecznej na Podlasiu i nie tylko
- W drodze ku pełnej podmiotowości
- Zabawy i zajęcia gimnastyczne w przedszkolu
- Początki kariery szkolnej na tle przemian edukacyjnych
- Zestawy zadań do edukacji wczesnoszkolnej
- Metody aktywizujące i wspierające edukację dzieci w wieku przedszkolnym
- W obronie życia i zdrowia: zbiór wykładów
- Zagubiony dar wolności: osobowość ludzi uwięzionych
- Trudności wychowawcze we współczesnej szkole
- Kaszmir
- Twórczość i sztuka w resocjalizacji...
- Edukacja z perspektywy przemian kulturowo-społecznych…
- Zarządzanie i nadzór w systemie oświaty polskiej...
- Powodzenia i niepowodzenia szkolne...
- Podmiotowość we współczesnej edukacji...
- Podmiotowość w praktyce edukacyjnej...
- Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki?
- Kultura - młodzież - edukacja
- Jak usprawniać i udoskonalać polską szkołę
- Konspiracja i opór...
- Refleksje nad współczesną pedagogiką w Polsce
- Edukacja obronna społeczeństwa
- Edukacja międzykulturowa
- Dobro dziecka w rodzinie
- Dylematy reformowanej szkoły w XXI wieku
- Studenci pedagogiki o swoich studiach
- O aktywnościach, zagrożeniach i krzepiącym myśleniu ludzi starych
- Kryminalistyka. Wybrane zagadnienia
- Zarządzanie kryzysowe. Wybrane problemy
- W poszukiwaniu jakości życia. Ujęcie interdyscyplinarne
- Oblicza edukacji w zmieniającym się społeczeństwie
- Integralna antropologia wychowania. Filozofia wychowująca tomizmu konsekwentnego
- W torsce o współczesną rodzinę. Teoria badania wsparcie. Ujęcie interdyscyplinarne
- Czasopismo „Zagadnienia Społeczne” ISSN 2353-7426
- Uczelnia pomaga
- Projekty UE
- Ogłoszenia NWSP
- Galeria
- Key information in English
POCZĄTKI KARIERY SZKOLNEJ NA TLE PRZEMIAN EDUKACYJNYCH
Agata Jacewicz
„Zarówno tytuł książki, jej struktura, jak i wprowadzający do zawartej w niej problematyki wstęp zapowiadają odbiorcom dzieła bardzo interesującą przygodę intelektualną wpisującą się wielorako w obszar szeroko pojętej problematyki edukacji elementarnej - pierwszego i najważniejszego etapu w strukturze współczesnego systemu szkolnego. Rzecz oczywista każdy poziom i każda forma edukacji jest ważna, jako że z założenia ma służyć rozwojowi człowieka, pomagać mu w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym oraz kompetentnym na miarę jego możliwości, oczekiwań i aspiracji, a także zaangażowania. Jednakże priorytetowe znaczenie edukacji elementarnej wynika przede wszystkim stąd, że stanowi ona szczebel fundamentalny i propedeutyczny, przygotowujący do dalszych etapów edukacji. Dzieciństwo bowiem to szczególny okres rozwoju człowieka, znacząco warunkujący jego dalsze losy (...) książka Pani dr Agaty Jacewicz ewidentnie wychodzi naprzeciw owym zadaniom i wyzwaniom.
Recenzowana praca zawiera solidnie opracowaną część teoretyczną(...) została przygotowana bardzo staranie w szerokim kontekście problemowym, z uwzględnieniem zwłaszcza przemian społeczno-kulturowych w kraju i na kontynencie europejskim. Autorka wykorzystała bogatą literaturę przedmiotu (...) wyczerpująco przedstawiła założenia metodologiczne badań własnych. W rozdziale empirycznym wieloaspektowo zanalizowała wyniki przeprowadzonych na terenie Białegostoku badań własnych, bogato dokumentując je różnymi formami prezentacji (liczne tabele, wykresy, schematy oraz ryciny), wykazując przy tym dbałość o skrupulatność faktograficzną w analizach i interpretacji rezultatów procesu badawczego.
(...) pragnę podkreślić, że książka Pani dr Agaty Jacewicz pt. Początki kariery szkolnej na tle przemian edukacyjnych posiada duże walory poznawcze i informacyjne. Autorka zawarła w swojej pracy niezwykle ważną i niewystarczająco rozpoznaną problematykę z zakresu edukacji elementarnej i w interesujący sposób ją zaprezentowała oraz podjęła konstruktywne próby rozwiązania postawionych problemów, osadzając całość w ustawicznie ewoluującej współczesnej rzeczywistości".
Z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)